
INTERDYSCYPLINARNA KONFERENCJA NAUKOWA
LOGISTYKA – PRODUKCJA – EKONOMIA
18-19 września 2025
Zakres tematyczny konferencji: GOSPODARKA 5.0 – LOGISTYKA, PRODUKCJA, EKONOMIA
I obszar tematyczny: LOGISTYKA
Logistyka 5.0 – jeszcze trend czy już rzeczywistość?
- Modele wdrażania rozwiązań Logistyki 5.0
- Efektywność systemów logistycznych
- Zaawansowane technologie w logistyce (AI, IoT, Big Data)
- Zrównoważony rozwój i odporność systemów logistycznych
- CPSS (Cyber-Physical-Social Systems) w logistyce
- PLS: Parallel Logistics System
- Human-Oriented Operating Systems (HOOS) w logistyce
- Zarządzanie łańcuchami dostaw w dobie cyfryzacji oraz gospodarki obiegu zamkniętego
- Zarządzanie procesami i projektami w logistyce i produkcji
- Smart Logistics Systems
- Zielona Logistyka
- Logistyka miejska
II obszar tematyczny: PRODUKCJA
Industry 5.0 – czy przemysł jest gotowy na kolejną rewolucję?
- Systemy produkcyjne w modelach GOZ (Gospodarki obiegu zamkniętego)
- CPSS (Cyber-Physical-Social Systems) w produkcji
- Zaawansowane technologie w zarządzaniu produkcją (AI, IoT, Big data)
- Smart Factory/Smart Production system
- Human-Oriented-Operating System (HOOS) w produkcji
- Efektywność systemów produkcyjnych
- PPS: Parallel Production System
- Modele wdrażania rozwiązań przemysłu 5.0
- Zrównoważony rozwój i odporność systemów produkcyjnych
- Symulacja procesów produkcyjno-logistycznych
III obszar tematyczny: EKONOMIA
Ekonomia – jak rewolucja technologiczna wpływa na ekonomikę przedsiębiorstw?
- Wpływ technologii Industry 5.0/Logistyki 5.0 na ekonomikę systemów produkcyjnych/logistycznych
- Efektywność kosztowa systemów produkcyjnych/logistycznych w dobie Industry 5.0/Logistyki 5.0
- Programy wsparcia rozwoju technologii i praktyk Industry 5.0/Logistyki 5.0
- Wyzwania współczesnego rachunków kosztów
- Zielona ekonomia
- Zarządzanie zakupami i zaopatrzeniem
- Raportowanie kosztów i wskaźników niefinansowych w zakresie zrównoważonego rozwoju
- Ekonomiczne aspekty GOZ (Gospodarki obiegu zamkniętego)
- Systemy zabezpieczeń finansowych społeczeństwa
- Zarządzanie zasobami ludzkimi i społeczną odpowiedzialności biznesu
Sesja specjalna: Umiejętności analityki biznesowej w łańcuchach dostaw
Sesja specjalna w ramach projektu BAS4SC – Business Analytics Skills for the Future – proofs Supply Chains
Analityka biznesowa (BA) to wykorzystanie wiedzy (metod statystycznych, modeli matematycznych i obliczeniowych itp.) i technologii informatycznych do przekształcenia i analizy dużych, złożonych i często nieuporządkowanych zbiorów danych w użyteczne informacje. Na podstawie zgromadzonych danych zidentyfikowane są wzorce, odkrywane zależności lub przewidywane przyszłe trendy, co pozwala podejmować bardziej świadome i trafne decyzje zarządcze. Wraz z rosnącym uzależnieniem od technologii i zalewem danych cyfrowych pojawiło się znaczne zapotrzebowanie na pracowników, którzy mogą wykorzystać swoje umiejętności cyfrowe i analityczne w obszarze logistyki i łańcuchów dostaw. Pojawia się jednak kluczowe pytanie: jak skutecznie uczyć i kształtować kompetencje cyfrowe i analityczne ludzi?
Rozwój takich umiejętności wymaga połączenia teoretycznego nauczania z praktycznym doświadczeniem, oraz wykorzystaniem innowacyjnych metod dydaktycznych, symulacji komputerowych lub narzędzi analitycznych. Istotna staje się również metodologia nauczania, która integruje podejście teoretyczne z praktycznym doświadczeniem.
Tematy obejmują, ale nie ograniczają się do:
- Wpływ technologii Industry 5.0/Logistyki 5.0 na ekonomikę systemów produkcyjnych/logistycznych
- Umiejętności z zakresu analityki biznesowej
- Nowe metodologie aktywnego uczenia się
- Teoretyczne nauczanie i praktyczne doświadczenia
- Metody dydaktyczne
- Metodologia nauczania
- Systematyczne badania na temat umiejętności z zakresu analityki biznesowej
- Studium przypadku
- Profesjonalizacja
- Technologie cyfrowe do przekształcenia i analizy zbiorów danych
- Zaawansowane oprogramowanie analityczne
- Algorytmy analityczne
- Technologie przetwarzania w czasie rzeczywistym
- Systemy Business Intelligence (BI)
- Raportowanie biznesowe
- Zarządzanie danymi
Opłata konferencyjna:
- Wariant 1 – informacja wkrótce
Opłata zawiera udział w obradach i wszystkich działaniach towarzyszących oraz wyżywienie w trakcie konferencji. - Wariant 2 – informacja wkrótce
Opłata zawiera udział w obradach i wszystkich działaniach towarzyszących, wyżywienie w trakcie konferencji oraz udział w uroczystej kolacji.
Opłata konferencyjna nie obejmuje kosztów publikacji artykułów naukowych. Autorzy we własnym zakresie ponoszą koszty publikacji artykułów zgodnie z polityką wydawniczą czasopism.
Do opłaty konferencyjnej należy doliczyć podatek VAT wg stawki 23%, przy czym osoby finansujące udział w konferencji co najmniej w 70% ze środków publicznych mogą skorzystać ze zwolnienia z podatku VAT.
Warunkiem skorzystania ze zwolnienia z podatku VAT jest przesłanie niezwłocznie po dokonaniu płatności oświadczenia (DOCX) w formie elektronicznej na adres: fundacjapp@put.poznan.pl o finansowaniu udziału w konferencji ze środków publicznych, podpisanego przez osoby upoważnione do zaciągania zobowiązań na rzecz danej instytucji.
Opłatę za udział w konferencji należy wnieść na konto:
Fundacja na rzecz rozwoju Politechniki Poznańskiej
Pl. M. Skłodowskiej-Curie 5
60-965 Poznań
93 1090 1362 0000 0001 5788 9773
Tytuł przelewu: INTERLOG2025 – imię i nazwisko
Kalendarium:
- 5 maj – 15 czerwiec 2025 – zgłaszanie i nadesłanie abstraktów
- do 21 czerwca 2025 – akceptacja abstraktów
- 15 lipca 2025 – ostateczny termin wniesienia opłaty konferencyjnej
- do 30 września 2025 – nadesłanie pełnej wersji artykułu
Miejsce konferencji:
Wydział Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej, ul. Jacka Rychlewskiego 2, 60-965 Poznań

Zapraszamy na wirtualny spacer po budynku WAWIZ
KLIKNIJ, żeby sprawdzić jak wygląda Wydział Inżynierii Zarządzania