O konferencji

interLOG 2025

Zakres tematyczny konferencji: GOSPODARKA 5.0
LOGISTYKA – PRODUKCJA – EKONOMIA

I obszar tematyczny: LOGISTYKA
Logistyka 5.0 – jeszcze trend czy już rzeczywistość?
  • Modele wdrażania rozwiązań Logistyki 5.0
  • Efektywność systemów logistycznych
  • Zaawansowane technologie w logistyce (AI, IoT, Big Data)
  • Zrównoważony rozwój i odporność systemów logistycznych
  • Cyber-Physical-Social Systems w logistyce
  • Parallel Logistics System
  • Human-Oriented Operating Systems w logistyce
  • Zarządzanie łańcuchami dostaw w dobie cyfryzacji oraz Gospodarki Obiegu Zamkniętego
  • Zarządzanie procesami i projektami w logistyce i produkcji
  • Smart Logistics Systems
  • Zielona Logistyka
  • Logistyka miejska
II obszar tematyczny: PRODUKCJA
Industry 5.0 – czy przemysł jest gotowy na kolejną rewolucję?
  • Systemy produkcyjne w modelach Gospodarki Obiegu Zamkniętego
  • Cyber-Physical-Social Systems w produkcji
  • Zaawansowane technologie w zarządzaniu produkcją (AI, IoT, Big Data)
  • Smart Factory/Smart Production System
  • Human-Oriented-Operating System w produkcji
  • Efektywność systemów produkcyjnych
  • Parallel Production System
  • Modele wdrażania rozwiązań Industry 5.0
  • Zrównoważony rozwój i odporność systemów produkcyjnych
  • Symulacja procesów produkcyjno-logistycznych
III obszar tematyczny: EKONOMIA
Ekonomia 5.0 – jak rewolucja technologiczna wpływa na ekonomikę przedsiębiorstw?
  • Wpływ technologii Industry 5.0/Logistyki 5.0 na ekonomikę systemów produkcyjnych/logistycznych
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi i społeczną odpowiedzialnością biznesu
  • Efektywność kosztowa systemów produkcyjnych/logistycznych w dobie Industry 5.0/Logistyki 5.0
  • Programy wsparcia rozwoju technologii i praktyk Industry 5.0/Logistyki 5.0
  • Wyzwania współczesnego rachunków kosztów
  • Zielona Ekonomia
  • Raportowanie kosztów i wskaźników niefinansowych w zakresie zrównoważonego rozwoju
  • Zarządzanie zakupami i zaopatrzeniem 
  • Ekonomiczne aspekty Gospodarki Obiegu Zamkniętego
  • Systemy zabezpieczeń finansowych społeczeństwa
Sesja specjalna: Umiejętności analityki biznesowej w łańcuchach dostaw
Sesja specjalna w ramach projektu BAS4SC – Business Analytics Skills for the Future – proofs Supply Chains

Analityka biznesowa (BA) to wykorzystanie wiedzy (metod statystycznych, modeli matematycznych i obliczeniowych itp.) i technologii informatycznych do przekształcenia i analizy dużych, złożonych i często nieuporządkowanych zbiorów danych w użyteczne informacje. Na podstawie zgromadzonych danych zidentyfikowane są wzorce, odkrywane zależności lub przewidywane przyszłe trendy, co pozwala podejmować bardziej świadome i trafne decyzje zarządcze. Wraz z rosnącym uzależnieniem od technologii i zalewem danych cyfrowych pojawiło się znaczne zapotrzebowanie na pracowników, którzy mogą wykorzystać swoje umiejętności cyfrowe i analityczne w obszarze logistyki i łańcuchów dostaw. Pojawia się jednak kluczowe pytanie: jak skutecznie uczyć i kształtować kompetencje cyfrowe i analityczne ludzi?
Rozwój takich umiejętności wymaga połączenia teoretycznego nauczania z praktycznym doświadczeniem, oraz wykorzystaniem innowacyjnych metod dydaktycznych, symulacji komputerowych lub narzędzi analitycznych. Istotna staje się również metodologia nauczania, która integruje podejście teoretyczne z praktycznym doświadczeniem. 

Tematy obejmują, ale nie ograniczają się do:

  • Wpływ technologii Industry 5.0/Logistyki 5.0 na ekonomikę systemów produkcyjnych/logistycznych
  • Umiejętności z zakresu analityki biznesowej
  • Nowe metodologie aktywnego uczenia się
  • Teoretyczne nauczanie i praktyczne doświadczenia
  • Metody dydaktyczne
  • Metodologia nauczania
  • Systematyczne badania na temat umiejętności z zakresu analityki biznesowej
  • Studium przypadku
  • Profesjonalizacja
  • Technologie cyfrowe do przekształcenia i analizy zbiorów danych
  • Zaawansowane oprogramowanie analityczne
  • Algorytmy analityczne
  • Technologie przetwarzania w czasie rzeczywistym
  • Systemy Business Intelligence
  • Raportowanie biznesowe
  • Zarządzanie danymi
Sesja specjalna: Jak wpisać współczesne narzędzia zarządzania i logistyki w DNA placówek ochrony zdrowia?

Dwie perspektywy i dwa głosy: o wyzwaniach w ochronie zdrowia opowie dr Marcin Karolewski z Polskiego Towarzystwa Lekarzy Menedżerów, o współczesnych narzędziach zarządzania i logistyki dr hab. inż. Agnieszka Stachowiak, prof. PP. Prelegenci postawią pytania inicjujące dyskusję ekspertów – przedstawicieli środowisk lekarskich, samorządowych i akademickich. 

Zapraszamy serdecznie!

Sesja specjalna dla młodych naukowców – doktorantów oraz badaczy na wczesnym etapie kariery (postdoc)

Celem sesji jest stworzenie przestrzeni do wymiany poglądów i doświadczeń, a także do nawiązywania kontaktów i współpracy naukowej pomiędzy przedstawicielami różnych uczelni i ośrodków badawczych. Stanowi ona doskonałą okazję dla młodych naukowców do zdobycia pierwszych doświadczeń związanych z prezentacją wyników swoich badań – w przyjaznej, inspirującej atmosferze, która sprzyja otwartej dyskusji i rozwojowi naukowemu.

Prezentacje zakwalifikowanych artykułów przygotowanych w języku angielskim będą odbywać się w języku polskim. Najlepsze prace zostaną rekomendowane – na podstawie opinii panelu recenzentów konferencji – do publikacji w renomowanych czasopismach naukowych.

W ramach sesji zaplanowany jest również mentoring dotyczący przygotowania wniosków do konkursu Miniatura (NCN). Uczestnicy będą mieli okazję skonsultować swoje pomysły badawcze i otrzymać wskazówki od laureatów tej ścieżki finansowania, m.in dr inż. Roman Domański. 

Uczestników sesji wspierać będzie zespół mentorów naukowych, który służy pomocą merytoryczną i wsparciem w rozwoju kariery naukowej:

  • dr hab. inż. Paulina Golińska-Dawson, prof. PP
  • dr hab. inż. Agnieszka Stachowiak, prof. PP
  • dr hab. inż. Łukasz Hadaś, prof. PP

Zachęcamy do zgłaszania abstraktów za pośrednictwem strony internetowej konferencji oraz do aktywnego udziału w wydarzeniu.
Terminy oraz informacje organizacyjne (w tym opłaty konferencyjne) dostępne są na stronie:
🔗 https://interlog.put.poznan.pl

Zgłoszenia do sesji specjalnej proszę przesyłać również mailowo na adres:
📧 karolina.werner@put.poznan.pl

podając następujące dane:

Sesja: Sesja specjalna dla młodych naukowców (doktoranci i postdoc)

Imię i nazwisko

Afiliacja

Opłata konferencyjna:

  • Wczesna płatność (do 30 czerwca 2025 roku)
    800 PLN
  • Regularna płatność (do 5 września 2025 roku)
    950 PLN

Opłata konferencyjna nie obejmuje kosztów publikacji artykułów naukowych. Autorzy we własnym zakresie ponoszą koszty publikacji artykułów zgodnie z polityką wydawniczą czasopism.

Do opłaty konferencyjnej należy doliczyć podatek VAT wg stawki 23%, przy czym osoby finansujące udział w konferencji co najmniej w 70% ze środków publicznych mogą skorzystać ze zwolnienia z podatku VAT.

Warunkiem skorzystania ze zwolnienia z podatku VAT jest przesłanie niezwłocznie po dokonaniu płatności oświadczenia (DOCX) w formie elektronicznej na adres: fundacjapp@put.poznan.pl o finansowaniu udziału w konferencji ze środków publicznych, podpisanego przez osoby upoważnione do zaciągania zobowiązań na rzecz danej instytucji.

Opłatę za udział w konferencji należy wnieść na konto:

Fundacja na rzecz rozwoju Politechniki Poznańskiej
Pl. M. Skłodowskiej-Curie 5
60-965 Poznań
93 1090 1362 0000 0001 5788 9773
Tytuł przelewu: INTERLOG2025 – imię i nazwisko

Kalendarium:

  • 15 czerwca 2025           – ostateczny termin przesyłania streszczeń artykułów
  • 21 czerwca 2025           – ostateczny termin akceptacji artykułów
  • 30 czerwca 2025           – ostateczny termin dla wczesnej płatności za konferencję
  • 31 lipca 2025                – ostateczny termin rejestracji na konferencję
  • 1 września 2025           – przedłużony termin przesyłania streszczeń artykułów
  • 5 września 2025           – ostateczny termin akceptacji artykułów
  • 5 września 2025            – ostateczny termin dokonania płatności za konferencję
  • 30 września 2025          – ostateczny termin przesyłania pełnej wersji artykułów

Rejestracja:

W celu zarejestrowania się należy wypełnić dwa niezależne formularze:
zgłoszenia uczestnictwa w konferencji
zgłoszenia artykułu

Miejsce konferencji:

Wydział Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej
ul. Jacka Rychlewskiego 2, 60-965 Poznań


Zapraszamy na wirtualny spacer po budynku WAWIZ
KLIKNIJ, żeby sprawdzić jak wygląda Wydział Inżynierii Zarządzania