Zakres tematyczny konferencji: GOSPODARKA 5.0
LOGISTYKA – PRODUKCJA – EKONOMIA
I obszar tematyczny: LOGISTYKA
Logistyka 5.0 – jeszcze trend czy już rzeczywistość?
Logistyka 5.0 – jeszcze trend czy już rzeczywistość?
- Modele wdrażania rozwiązań Logistyki 5.0
- Efektywność systemów logistycznych
- Zaawansowane technologie w logistyce (AI, IoT, Big Data)
- Zrównoważony rozwój i odporność systemów logistycznych
- Cyber-Physical-Social Systems w logistyce
- Parallel Logistics System
- Human-Oriented Operating Systems w logistyce
- Zarządzanie łańcuchami dostaw w dobie cyfryzacji oraz Gospodarki Obiegu Zamkniętego
- Zarządzanie procesami i projektami w logistyce i produkcji
- Smart Logistics Systems
- Zielona Logistyka
- Logistyka miejska
II obszar tematyczny: PRODUKCJA
Industry 5.0 – czy przemysł jest gotowy na kolejną rewolucję?
Industry 5.0 – czy przemysł jest gotowy na kolejną rewolucję?
- Systemy produkcyjne w modelach Gospodarki Obiegu Zamkniętego
- Cyber-Physical-Social Systems w produkcji
- Zaawansowane technologie w zarządzaniu produkcją (AI, IoT, Big Data)
- Smart Factory/Smart Production System
- Human-Oriented-Operating System w produkcji
- Efektywność systemów produkcyjnych
- Parallel Production System
- Modele wdrażania rozwiązań Industry 5.0
- Zrównoważony rozwój i odporność systemów produkcyjnych
- Symulacja procesów produkcyjno-logistycznych
III obszar tematyczny: EKONOMIA
Ekonomia 5.0 – jak rewolucja technologiczna wpływa na ekonomikę przedsiębiorstw?
Ekonomia 5.0 – jak rewolucja technologiczna wpływa na ekonomikę przedsiębiorstw?
- Wpływ technologii Industry 5.0/Logistyki 5.0 na ekonomikę systemów produkcyjnych/logistycznych
- Zarządzanie zasobami ludzkimi i społeczną odpowiedzialnością biznesu
- Efektywność kosztowa systemów produkcyjnych/logistycznych w dobie Industry 5.0/Logistyki 5.0
- Programy wsparcia rozwoju technologii i praktyk Industry 5.0/Logistyki 5.0
- Wyzwania współczesnego rachunków kosztów
- Zielona Ekonomia
- Raportowanie kosztów i wskaźników niefinansowych w zakresie zrównoważonego rozwoju
- Zarządzanie zakupami i zaopatrzeniem
- Ekonomiczne aspekty Gospodarki Obiegu Zamkniętego
- Systemy zabezpieczeń finansowych społeczeństwa
Sesja specjalna: Umiejętności analityki biznesowej w łańcuchach dostaw
Sesja specjalna w ramach projektu BAS4SC – Business Analytics Skills for the Future – proofs Supply Chains
Sesja specjalna w ramach projektu BAS4SC – Business Analytics Skills for the Future – proofs Supply Chains
Analityka biznesowa (BA) to wykorzystanie wiedzy (metod statystycznych, modeli matematycznych i obliczeniowych itp.) i technologii informatycznych do przekształcenia i analizy dużych, złożonych i często nieuporządkowanych zbiorów danych w użyteczne informacje. Na podstawie zgromadzonych danych zidentyfikowane są wzorce, odkrywane zależności lub przewidywane przyszłe trendy, co pozwala podejmować bardziej świadome i trafne decyzje zarządcze. Wraz z rosnącym uzależnieniem od technologii i zalewem danych cyfrowych pojawiło się znaczne zapotrzebowanie na pracowników, którzy mogą wykorzystać swoje umiejętności cyfrowe i analityczne w obszarze logistyki i łańcuchów dostaw. Pojawia się jednak kluczowe pytanie: jak skutecznie uczyć i kształtować kompetencje cyfrowe i analityczne ludzi?
Rozwój takich umiejętności wymaga połączenia teoretycznego nauczania z praktycznym doświadczeniem, oraz wykorzystaniem innowacyjnych metod dydaktycznych, symulacji komputerowych lub narzędzi analitycznych. Istotna staje się również metodologia nauczania, która integruje podejście teoretyczne z praktycznym doświadczeniem.
Tematy obejmują, ale nie ograniczają się do:
- Wpływ technologii Industry 5.0/Logistyki 5.0 na ekonomikę systemów produkcyjnych/logistycznych
- Umiejętności z zakresu analityki biznesowej
- Nowe metodologie aktywnego uczenia się
- Teoretyczne nauczanie i praktyczne doświadczenia
- Metody dydaktyczne
- Metodologia nauczania
- Systematyczne badania na temat umiejętności z zakresu analityki biznesowej
- Studium przypadku
- Profesjonalizacja
- Technologie cyfrowe do przekształcenia i analizy zbiorów danych
- Zaawansowane oprogramowanie analityczne
- Algorytmy analityczne
- Technologie przetwarzania w czasie rzeczywistym
- Systemy Business Intelligence
- Raportowanie biznesowe
- Zarządzanie danymi
Sesja specjalna: Jak wpisać współczesne narzędzia zarządzania i logistyki w DNA placówek ochrony zdrowia?
Dwie perspektywy i dwa głosy: o wyzwaniach w ochronie zdrowia opowie dr Marcin Karolewski z Polskiego Towarzystwa Lekarzy Menedżerów, o współczesnych narzędziach zarządzania i logistyki dr hab. inż. Agnieszka Stachowiak, prof. PP. Prelegenci postawią pytania inicjujące dyskusję ekspertów – przedstawicieli środowisk lekarskich, samorządowych i akademickich.
Zapraszamy serdecznie!
Sesja specjalna dla młodych naukowców – doktorantów oraz badaczy na wczesnym etapie kariery (postdoc)
Celem sesji jest stworzenie przestrzeni do wymiany poglądów i doświadczeń, a także do nawiązywania kontaktów i współpracy naukowej pomiędzy przedstawicielami różnych uczelni i ośrodków badawczych. Stanowi ona doskonałą okazję dla młodych naukowców do zdobycia pierwszych doświadczeń związanych z prezentacją wyników swoich badań – w przyjaznej, inspirującej atmosferze, która sprzyja otwartej dyskusji i rozwojowi naukowemu.
Prezentacje zakwalifikowanych artykułów przygotowanych w języku angielskim będą odbywać się w języku polskim. Najlepsze prace zostaną rekomendowane – na podstawie opinii panelu recenzentów konferencji – do publikacji w renomowanych czasopismach naukowych.
W ramach sesji zaplanowany jest również mentoring dotyczący przygotowania wniosków do konkursu Miniatura (NCN). Uczestnicy będą mieli okazję skonsultować swoje pomysły badawcze i otrzymać wskazówki od laureatów tej ścieżki finansowania, m.in dr inż. Roman Domański.
Uczestników sesji wspierać będzie zespół mentorów naukowych, który służy pomocą merytoryczną i wsparciem w rozwoju kariery naukowej:
- dr hab. inż. Paulina Golińska-Dawson, prof. PP
- dr hab. inż. Agnieszka Stachowiak, prof. PP
- dr hab. inż. Łukasz Hadaś, prof. PP
Zachęcamy do zgłaszania abstraktów za pośrednictwem strony internetowej konferencji oraz do aktywnego udziału w wydarzeniu.
Terminy oraz informacje organizacyjne (w tym opłaty konferencyjne) dostępne są na stronie:
🔗 https://interlog.put.poznan.pl
Zgłoszenia do sesji specjalnej proszę przesyłać również mailowo na adres:
📧 karolina.werner@put.poznan.pl
podając następujące dane:
Sesja: Sesja specjalna dla młodych naukowców (doktoranci i postdoc)
Imię i nazwisko
Afiliacja
- Wczesna płatność (do 30 czerwca 2025 roku)
800 PLN - Regularna płatność (do 5 września 2025 roku)
950 PLN
Opłata konferencyjna nie obejmuje kosztów publikacji artykułów naukowych. Autorzy we własnym zakresie ponoszą koszty publikacji artykułów zgodnie z polityką wydawniczą czasopism.
Do opłaty konferencyjnej należy doliczyć podatek VAT wg stawki 23%, przy czym osoby finansujące udział w konferencji co najmniej w 70% ze środków publicznych mogą skorzystać ze zwolnienia z podatku VAT.
Warunkiem skorzystania ze zwolnienia z podatku VAT jest przesłanie niezwłocznie po dokonaniu płatności oświadczenia (DOCX) w formie elektronicznej na adres: fundacjapp@put.poznan.pl o finansowaniu udziału w konferencji ze środków publicznych, podpisanego przez osoby upoważnione do zaciągania zobowiązań na rzecz danej instytucji.
Opłatę za udział w konferencji należy wnieść na konto:
Fundacja na rzecz rozwoju Politechniki Poznańskiej
Pl. M. Skłodowskiej-Curie 5
60-965 Poznań
93 1090 1362 0000 0001 5788 9773
Tytuł przelewu: INTERLOG2025 – imię i nazwisko
15 czerwca 2025 – ostateczny termin przesyłania streszczeń artykułów21 czerwca 2025 – ostateczny termin akceptacji artykułów- 30 czerwca 2025 – ostateczny termin dla wczesnej płatności za konferencję
- 31 lipca 2025 – ostateczny termin rejestracji na konferencję
- 1 września 2025 – przedłużony termin przesyłania streszczeń artykułów
- 5 września 2025 – ostateczny termin akceptacji artykułów
- 5 września 2025 – ostateczny termin dokonania płatności za konferencję
- 30 września 2025 – ostateczny termin przesyłania pełnej wersji artykułów
W celu zarejestrowania się należy wypełnić dwa niezależne formularze:
– zgłoszenia uczestnictwa w konferencji
– zgłoszenia artykułu
Miejsce konferencji:
Wydział Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej
ul. Jacka Rychlewskiego 2, 60-965 Poznań

Zapraszamy na wirtualny spacer po budynku WAWIZ
KLIKNIJ, żeby sprawdzić jak wygląda Wydział Inżynierii Zarządzania